Verslagen

Wil je een verslag schrijven over een van onze ritten of activiteiten?

Mail dan naar: zundappclubmaastricht@live.nl

 

13 mei

Aangekomen bij ons vertrek punt “cafe ’t koalke”
helemaal onder de indruk van de grote opkomst van vier personen, wat wel begrijpelijk is want het was moederdag, dus volgend jaar niet meer op moederdag plannen.
na de nodige koffie’s en slap geouwehoer  gaan we met z’n allen toch maar vertrekken .
De groep bestaat uit cees, fedos john V  en john A. cees besluit voorop te rijden en wil een deel van de krijtland route gaan doen.
dit leek ons wel leuk,  het weer was fris maar droog, na zo’n uurtje gereden te hebben was het toch wel erg koel en werd besloten even een terrasje te nemen , hier raakten we snelle cees kwijt maar deze kwam al spoedig terug , na wat lekker  warm gegeten te hebben ging de stoet weer verder  langsaam terug naar sjeng city.
john A had al voor vertrek een kapot benzien slangetje  en bijna thuis brak ook nog de gaskabel.
Cees jongen dit was een mooie route ben benieuwd als we hem helemaal gaan rijden, maar dan wel met een goede opkomst…………
Mvg. John anten

Duitsland moenen

Verslag van mijn eerste rit naar Althenahr duitsland

 

De vertrekdag begon al met regen en met een navigatie die de geest had gegeven, maar desondanks had ik er wel zin in eenmaal op weg viel de regen wel mee onder het rijden op weg naar aken. Toen we aken inreden door de vele stoplichten raakten we de bezemwagen en jos schoutese en john anten kwijt , dat was dus een hele onderneming voor weer bij mekaar aansluiting te vinden, na diverse kilometers gereden te hebben en veel miscommunicatie hebben we elkaar weer gevonden inmiddels was het 15.00 uur geweest en we zaten nog steeds in aken .

Toen kon de echte reis pas beginnen dit was ook nog een hele klus via diverse omleidingen van wegen en miscommunicaties met de bezemwagen zijn we toch belandt bij het hotel de post waar we zouden slapen. Hele mooie omgeving in althenahr en het hotel zag er ook prima uit het lag mooi naast de rivier de Ahr fijne wandelroute en tussen de wijnbergen. De avond zijn we nog in een country bar geweest waar werd lesgegeven in linedancing zoals ze dat noemen nou dat was dus een lachtertje was wel gezellig de dames en de ene heer waardeerden het wel dat wij aanwezig waren, anders was het maar een dooie boel.

 

De tweede dag stonden we op met weer veel regen dat er zelfs over werd nagedacht om niet te gaan rijden die dag maar tegen twaalf uur klaarde de lucht op en zijn we toch vertrokken via mooie routes zij we gereden naar het plaatsje remagen daar was een braderie met diverse kraampjes en eettentjes aangezien we honger begonnen te krijgen zijn we op zoek gegaan naar een worsten / frites kraam na deze gevonden te hebben en een lekkere worst gegeten te hebben ging de reis weer verder naar de brug van remagen waar ook een museum was over de historie van de brug , ondanks dat we vaak met pech langs de weg gestaan te hebben was het mooie dagrit geweest, later bij het hotel hebben we lekker s’avonds in de bar gezeten en een gezellige avond gehad met de nodige capriolen van diverse mensen ( wel leuk). Het eten van s’avonds in het hotel was ietsje minder als de dag ervoor.

De laatste dag mooie zomerse dag de zon scheen volop na te hebben ontbeten zijn we vertrokken en aan de terugreis begonnen, deze rit verliep goed en we schoten goed op wat betreft de snelheid en tijd toen we in vaals arriveerden zijn we gestopt voor de inwendige mens te versterken, na lekker te hebben gegeten op weg naar huis zonder problemen.

Al met al het waren drie fijne dagen ondanks alle problemen heb ik genoten van dit ritje naar Althenahr en terug. Hopelijk heeft de rest van de groep ook zo genoten als ik.

 

 

John Moenen

 

Duitsland Anten

Aangekomen bij de verzamelplek bij joske begint het te regenen,met de regenpakken al aan wordt het kleine autootje vol gepropt en de navigatie op de brommer van Fedos  geïnstalleerd.

Deze blijkt helaas niet te werken!

Dan maar die van Huub, blijkt ook niet te werken bij Fedos en ten slotte wordt de Tom Tom van Jos ook  nog opgeblazen, dan maar op de ouderwetse  manier navigeren.

dit gaat een half uurtje goed maar dan valt de groep uit elkaar  in aken, dit duurt dan ook bijna twee uur voor de bende weer tezamen is.

De tocht wordt verder gereden richting Stolberg en inmiddels doet de tom tom van Huub het dus

verkeerd rijden is er niet meer bij denkt iedereen. Dit laatste blijkt dus niet te kloppen.

het moment voor de hongerlijders is aangekomen, dikke worst bij tank station, brommertjes worden afgetankt en de tocht wordt vervolgt.

Aangekomen in Altenahr wordt alles uitgeladen en de brommers gestald, snel een comsumptie genuttigd want het is al 18.30Uur en om half acht is het eten.

Na het avondmaal wordt de stad verkent, maar het blijkt dat hier niet veel loos is.

Toch nog een  western café gevonden  waar linedance  werd  gedanst.

Deze mensen lachten wel toen wij binnen kwamen maar waren blijder toen we weer gingen.

Er  werd nog wat gedronken in de kelder van het hotel en toen was het bedtijd.

Zaterdag wekker op 05.15 uur gezet. Weer een regendag, na onbijt wordt in de regen naar de brug van Remagen gereden  en na ahrweiler, dit was ondanks de regen een hele mooie tocht.

Hier werdt besloten om in twee groepen te gaan eten iv b. met bewaking van onze fietsen,

Dit was vlug geregeld groep 1  “DE JOHNNY’S”!   

Jos zijn brommer viel enkele malen uit dit door een slechte bougie  en slechte benzine slang.

In Ahrweiler begaf  Micha zijn kreidler het en NEE, er was geen  olie in  de tank gegooid!

De brommer werd ingeladen en micha kon verder op de  brommer van Fedos.

DUS: Kreidler kopen altijd lopen ( te voet!).

‘S avonds  bij het eten konden we ook “alla carte” bestellen. Dit werd dus ook gedaan alleen bij Corrina had de kok niet begrepen dat hij vers vlees moets klaarmaken. Als ik eraan terug denk ruik ik die smerige lucht weer!

De kok erbij, de chef erbij, maar deze twee bleken de twee grootste idioten te zijn van heel Altenahr!

‘S avonds nog lekker in de kelder gezeten.

Zondag  eindelijk droog en zon en Fedos begint de dag met een spannende wandeling, hij moest namelijk erg na de pot maar john A was de douche aan het verbouwen dus maar kijken of er anders gedrukt kon worden, maar helaas, dus billen knijpen. Maar ook dit is nog goed gekomen, zegt hij.

Alles ingeladen wordt er eindelijk droog en zonnig gereden.

Dit was een mooie tocht, de laatste 40 km moet Patrick de ks 125 inladen  en kan dan ook weer gebruik maken van de rooie van Fedos.

In Vaals word nog gestopt voor een hapje en dan naar Joske.

Het was ondanks het slechte weer en keuken toch een leuk weekend dus tot volgend jaar.

Nominaties:

Fedos       redder in nooit!

Joske        stopbrommer!

Micha       Zündapp dromer!

John A      Vroege vogel !

John V      wc potten slaper ! (Met croks altijd lekker lopen  maar vaker vallen!)

John K      strak plan !

Jordy         Heino in opleiding !

Huubke     rode stoplichten lover!

                   Straten verkenner, ook als deze niet op navigatie worden weergegeven!

Corina       transporteur met of zonder aanhanger!

 

Groetjes john anten

22 mei 1ste oldtimer

Maastricht, Heer 22 mei,

 

Het is zover gekomen: onze beurs of jullie beurs beter gezegd, want wat is gekomen hadden we alleen maar kunnen dromen!

Na veel voorbereiding van de leden en het bestuur was het dan zover.

Zondagmorgen gingen de deuren open van de beurs.

Een geweldige locatie, daar kan dus niemand om heen!

Met tal van standhouders binnen de grenzen en daar buiten werd er heftig gehandeld, bekeken, gekocht en verkocht met als doel het bij elkaar rapen van onderdelen, voor elk wat wils.

Diverse posten waren bezet door leden om de dag tot een klapper te brengen!

Geweldig mag ik wel zeggen, iedereen maar dan ook iedereen, hebben hard aan deze dag gewerkt.

Chappeau daar voor, want met jullie allen is de club een “super club” aan het worden, mag gezegd worden.

Uiteraard zou ik persoonlijk wel diverse namen kunnen noemen van personen die zich voor 200% hebben gegeven, maar daar mag men zelf een oordeel over geven.

Leden en bestuur, zo gaan we verder en denkelijk, als alles mee zit, tot de volgende beurs het volgende jaar op 20 mei op een zondag.

 

De preases van ZCM,

 

Jos Schoutese.

 

30 april (zcm 4 jaar)

Hallo mannen,

 

Jo en John het was weer een geweldige rit zo 80 km door het Belgische landschap met hier en daar een bobbel te veel!

Een geweldige opkomst met 21 dappies, we reden zaterdag weg zonder veel problems.

Zo te zien op de foto’s richting stad, troffen we Mario en zijn vriendin Gaby, die met een pechgevalletje, iets later kwamen.

Met de wind in de rug gingen wij richting Borgharen; het zuidelijkste gedeelte van Limburg.

Voor mij als “Limbo-man”, kwamen wij door de vreemdste plaatsjes en vervolgens gingen wij met het veerpontje naar het in België gelegen “de Salamander” voor een korte eet pauze, want daar waren er veel aan toe!

Zo rond 1 uur vertrokken wij richting Maastricht waar het koninginnenfeest volop bezig was in de binnenstad.

Ons vertrouwde plekje, café ’t Rozenhoedje, zat natuurlijk stampvol.

Eenmaal daar verstekte Jordy, onze vliegende piloot met zijn dappie, de merchandise voor het 4 jarig bestaan aan al haar leden.

(voor diegene die het nog niet heeft, effe Jordy mailen voor afhalen).

Al met al was dit dan voor de eerste rit dit jaar weer een geslaagde rit.

Zie voor de volgende ritten de kalender in het boekje of op de website.

Voor diegene die meehelpen aan de beurs op 22 mei: daar volgt nog een mail over.

Houdt dit in de smiezen!

 

Jullie allen zijn bedankt voor deze geweldige opkomst!

 

Met speciale dank aan John Anten en Jo Schmeitz voor het uitzetten van deze rit!

 

 

Jos Schoutese

 

11 Juni roosendaal

Roosendaal, Etten – Leur,

 

11 juni na voorbereiding van onze medereizigers en beladers van de bestelbus op vrijdagavond 10 juni was het dan zover.

 

Alles goed vast geschort en bepakt, vertrokken we zaterdagmorgenvroeg naar Roosendaal om mee te rijden met ELBV, de “Etten Leurse bromfiets vrienden”.

Om 9.00 aangekomen in Roosendaal, stond de “Wouwse plantage” ons al op te wachten met koffie en, hoe kan het ook anders, worstenbroodjes!

Peggie en Carlo, dank u er voor!

 

Eenmaal aangekomen op de plaats vanwaar de rit vertrok, werden er foto’s gemaakt van ons in stijl.

uiteraard diverse koffie en eetbonnen waren weer hartelijk welkom bij die hongerlijders uit

het Sjengen-land.

We vertrokken in gezelschap met meer dan 180 brommies richting???

 

Waar we gezeten hebben mag God weten! Belangrijker was het dat het droog was.

 

Na enkele stops en, pittig mag ik wel zeggen, te hebben doorgereden, kwamen we uiteindelijk aan in het haventje van Etten – Leur aan.

 

Daar kregen we onze fotoshot terug die er in het begin was gemaakt van ons allen.

 

Al met al een leuke gezellige dag met dank aan de Etten Leurse Bromfiets Vrienden club en uiteraard de Wouwse plantage boys!

Zündapp club maastricht bedankt allen!

 

 

 

De preases van ZCM,

 

Jos Schoutese.

 

1/2/3 juli John anten

Hallo allemaal, hier een kort verslagje van het weekend de rits op met Z.C.M.

 

Vrijdagmorgen aangekomen bij de preases thuis, wordt de bus ingeladen met bagage en gereedschap ( tevens een reserve dappie) voor de wel bekende pech onderweg.

 

Na een hoop slap geouwehoer en de nodige koffie en het bekende kwartiertje wachten, wordt vertrokken richting zuiden.

Fedos heeft zijn bromfiets verbouwt tot een compleet navigatie systeem, dus de term altijd de weg kwijt is verleden tijd.

Jos showt zij nieuwe helm, maar hierover zijn de meningen sterk verdeelt. Ha Ha!

Eenmaal onderweg werd de eerste grap met Driver Huubke uitgehaald.

John had zich stiekem in de bus geplaatst, de handrem los gehaald, gevolg: de bus ging rollen en Huubke ging hollen!

 

Vervolgens werd onze route hervat, wat trouwens een zeer mooie route was( complimenten aan de uitzetters van deze tocht) en viel er in het laatste uur toch nog een stevige bui.

 

Aan gekomen op onze locatie, bleek dat onze heren bestuur niks te veel vertelt hadden over de Lanterfanter, een zeer mooie locatie!

Onze vrienden uit de Wouwse plantage waren reeds aanwezig en al voorzien van drank..

 

Na een korte briefing van onze preases werd alles uitgeladen en na de kamers gebracht.

Omdat het weer niet meezat werd de barbecue een dag verplaats en zodoende werd in de eetzaal gegeten, dit was zeer voortreffelijk.

 

‘S avonds was het dan tijd voor de beruchte kien ( “bingo” voor de Wouwse plantage ) avond

De kien commissie bestond uit Nico en Jo. Dit was een gezellige avond en er gingen leuke prijzen de deur uit.

Besloten werd wel om de commissie voor de volgende kienavond een ogen test te laten ondergaan.

Na nog een aantal juupke’s was het tijd om de oogjes dicht te doen.

De volgende morgen werd na het ontbijt nog zo’n twee uurtjes diversen dappie’s onder leiding van chef monteur Fedos gangbaar gemaakt.

 

Na de gebruikelijke briefing van Joske gingen wij de “Oertal route” rijden en kwamen zodoende ook in Luxemburg. Daar werd goedkoop getankt en konden wij de route weer vervolgen.

 

‘S avonds is Jo toch nog in staat een heerlijke barbecue samen met Maud  te verzorgen ( complimenten!)

Na het nuttigen van genoeg vlees en “Juupkes” komt ook deze dag tot een einde en gaan de oogjes en snaveltjes weer toe.

 

Zondag na het ontbijt en afrekenen van de consumpties wordt richting  Maastricht vertrokken.

 

Rond 15.00 aangekomen bij Joske wordt alles uitgeladen en nog een Juupke gedronken en keert een ieder huiswaarts. ( Jos bedaank veur de gastvrijheid )

 

Nominaties pechvogels.

Jo Schmeitz      –          zwak voorlicht

Henny              –          slecht contact met wegdek

Micha              –          onsteking ( ja het is een kreidler )

John A             –          depressieve  condensator

Jo L                 –          brommer niet uit de bus te krijgen

Nico V.H         –          gaskabelknipper

Jordy               –          kopelings plakker

Mart                –          onzichtbaar kenteken

Carlo               –          muzikale krukas

Nardy              –          vergasde schuif

Roy                 –          carburateur in de overgang

Chris                –          twentse gaskabel

 

 

 

Nou dit was het dan, ik kan alleen maar zeggen dat ik genoten heb en tot volgende rit

Grt;;; john anten

 

1/2/3 juli Jos Schoutese

Hallo vrienden, mannen en vrouwen van ZCM,

 

Hier dan weer ons reisverslag rit Eifel.

 

Het was te mooi voor woorden.

Voorbereiding van bijna een half jaar was de moeite waard. We vertokken van uit Maastricht vrijdagmorgen met de regen en wind in de rug naar onze bestemming hotel “de lanterfanter”.

 

Aangekomen in het plaatsje en overnachtingsstek voor 2 dagen stonden de Roosendaalers ons al op te wachten want die waren al met de auto en aanhanger voorgereden.

Bang uiteraard omdat ze niet zeker wisten dat ze het met die brommertjes van hun het haalden!

 

Het ging er hun natuurlijk om de bergen te doen, want dat hebben ze niet in dat polderland van hun.

 

Met wat vertraging en het werk van de monteurs onderweg arriveerden we om 4 uur op onze plek. Na wat regelen en uitpakken van onze bagage en de nodige frisdranken en babbel verhalen wat zo al gebruikelijk is, gingen we de avond in met warm eten en de kienavond voor onze kiezen om onze welverdiende nachtrust tegen moet te zien.

 

Zaterdag morgen na het nuttigen van het ontbijt, vertrokken we dan voor de Oertal route van zo’n 110 km achter de motoren en brommers.

Dit verliep zo als het gepland was: een prachtige doch mooie omgeving met veel bergen en bos. een geweldige omgeving al was het wel een beetje fris die dag.

 

Na de rit te hebben voltooid en aan gekomen op onze plek de Lanterfanter, was er natuurlijk, hoe ook anders “wijver taal” te bespeuren.

 

Na de verfrissing in het hotel, was de geplande bbq aan zet.

Heeft zo iedereen, uitgezonderd die met een kleine maag, zo’n een 500 gram vlees verorbert, was lekker.

 

De avond viel en de nachtrust was daar om voor ons allen die de rit vandaag gereden hadden, als een zandmannetje ingeslagen.


En wij gingen vroeg naar bed, uitgezonderd die wat zich als nachtraaf gedroegen.

Was ook te merken op de dag erna, de zondag, stond dan ook in het teken voor het vertrek naar de “heimat” met de hele formatie en zo hoor het ook.

 

Een colonne van mij uitgezien dus achter als laatste man ging weer perfect.

 

Aankomst in Maastricht was om 15.00 uur.

Het was dan ook weer de stek waar we vertrokken waren.

 

Na “driver Huubke” bedankt te hebben, onze volgwagen-driver, kon ook ik mijn zaken weer op orde stellen, met andere woorden: chaupeau!

 

Voor iedereen de moeite waard en een vervolg zal er wel weer zijn in het nieuwe jaar 2012. Waarheen? Da’ s een goede??? We zien wel!

Bedankt de leden monteurs, onze driver, Adrem autoverhuur, de kienmoren en vele andere die zich in gezet hebben en als laatste een geweldig compliment!

 

Jullie  preases,

 

 

Jos.

 

7 augustus

Hallo beste leden,

Hier een kort verslag van de rit van 7 Augustus.

Allemaal verzameld inclusief de wouwse plantage bij het kolke word kennis gemaakt met de aanwezige nieuwe leden en worden hun ijzeren rosjes goed bekeken.

Na het gebruikelijke half uurtje vertraging wordt er toch nog vertrokken.

Mario weet een mooie route richting Huy ( België) gewapend met tom tom rijd Mario dan ook voorop,

Maar naar ongeveer een kilometer is Mario met de tom tom de weg kwijt .

Naar diverse bemoeienissen van mederijders komt ook dit goed en kunnen wij de weg vervolgen.

Complimenten voor Mario dit is inderdaad een mooie route .

Aangekomen in Huy blijkt dit een leuk plaatsje te zijn en zoals gebruikelijk wordt druk gezocht naar een Vreet schuur.

Na het nuttigen van de maaltijd wordt de terugweg ingezet richting Maatricht.

Onderweg raken we Jo kwijt of beter gezegd Jo raakt de rest kwijt .

Gezocht en gezocht en jo gebeld maar helaas.

Na hier en daar zoeken naar de goede weg komen we toch aan in Maastricht hier gaan een aantal leden richting heer????  en een aantal gaat richting markt.

Dit alles mede door het goede weer en goede opkomst van de leden en de mooie rit van Mario

Was dit een schitterende dag.

m.v.g. john anten

 

30 oktober

Hallo mede leden Z.C.M.,

Afgelopen zondag was het dan zo ver, de laatste rit van het seizoen.

Er was een goede opkomst en onze vriendinnen en vrienden uit het Brabantse waren ook van de partij.

En ja hij was ook weer terug in het land onze eigen Abdoela Guy,

Nogmaals leuk dat je er weer bij bent.

Met een schitterend uitzicht betreffende het weer gingen we met wat vertraging richting Klimmen naar de beurs van de Koempels…….

Wat mij opviel was dat dit jaar Hoge prijzen werden gevraagd voor de onderdelen.

Ondanks dit hadden toch een aantal leden nog wat gekocht.

Na een uurtje rondhangen gingen we weer de weg op, richting vijlen, dit was dankzij Fedos weer een schitterende route, maar ja zoals zeer zelden voor komt bij Z.C.M. viel de groep tussen Nieswiller en vijlen uit elkaar en raakte elkaar kwijt, we zoude naar het hijgende hert gaan .

De achter blijvers hadden gelukkig joske in de groep en toen deze twee meter van het richtings bord wat verweest naar het hijgende hert stond , ging deze dan ook de weg vragen.

Maar dit was niet alles, een van de vier Johnnies was onderweg zijn gekochte spullen verloren, dus ( let op nou wordt het moeilijk) Twee van de vier Johnnies gingen terug op zoek naar de spullen van een van de vier johnnies, Duidelijk?

Gelukkig hebben deze twee de spullen gevonden en gingen richting Hijgende hert waar bleek dat nog niemand aanwezig was.

Allemaal gearriveerd bleek hier geen plek te zijn en werd de weg vervolgt richting Epen, hier in Epen hebben wij lekker genoten op een terrasje van het zonnetje en een hapje en drankje.

Van hieruit zijn wij terug richting Maastricht gereden en de Dy hearts zijn geëindigd bij het Rozen hoedje,

 

Tot zover mijn verslag, groetjes en tot volgen jaar

John anten

24 oktober

Hallo Dappie en Kreidler vrienden van ZCM,

 

Hierdan alweer een kort ritverslagje van 24 oktober helaas de laatste rit van dit jaar.


Met de wind en regen in aantocht reden we van uit ons honk richting Luik met uiteraard
weer maar eens met een omweg, ”waarom moeilijk doe als het makkelijk kan?”. We waren met een aantal Brommers een  stuk of 9, we reden richting Visé met als einddoel Luik de enorme Kermis  van de omgeving. (Deze is trouwens geopend van begin oktober tot 2 de week van november.).
Eenmaal daar aangekomen hoe kan het ook anders gaven enkele leden aan iemerwieder honger te hebben Onder tussen was onze motor en zündapp scheurder Jordy aangekomen om ons met  zijn motor verder te vergezellen als een soort opperhoofd van de weg.
dit  in verband met de aankomende 3 daagse  rit in het nieuwe jaar was dit voor hem dan
een geweldige oefen beurt, Bocht in en bocht uit. Na de Kermis in Luik zijn we terug gereden door regen, en wind naar Maastricht, daar hebben wij ons laatste ”club drankje” gedronken in Café T Kölke.

”Tot slot wil ik nog even zeggen dat Zonder jullie als leden dit allemaal niet tot stand kan komen, chappeau daarvoor!
Ik denk dat ons clubje dan daarom trots kan zijn dat het met ons onder elkaar wel dik zit.


Verder is er besloten dat we in de winter nog een avond voor te babbelen bijelkaar komen en daar krijgen jullie dan nog een mail over, er is dan echter ook nog een leden vergadering die zal plaats vinden op 15 Januari 2011.


Voor de rest wens ik jullie allemaal een goedde sleutel winter toe en tot ziens in het nieuwe jaar.


P.s. vragen, antwoorden ,ideeën, ander problemen, weten, niet weten. ?
Mail ons dan op info@zundappclubmaastricht.nl


                                                      Bedankt Jos.

 

11 april

Na een lange winterstop was het afgelopen zondag 11-april weer eens tijd om onze brommers te laten roken, zoals gewoonlijk verzamelde we voor Café t Kölke, niet alleen leden op de brommer maar ook leden in de auto die toch het begin van het seizoen niet wilde missen in het Kölke waren aanwezig. 10u was het vertrek gepland maar zo als het gaat onder leden werd het al gauw later. Nadat Jos een woordje had gedaan vertrokken we om kwart voor 11 richting de binnen stad van Maastricht. Vanuit daar; langs de Enci richting het plateau van Lanaye (B) en toen richting Zichem Zussen Bolder (B) en als eindbestemming Tongeren (B), waarom Tongeren? In Tongeren vind je de grootste antiek- en Brocantemarkt van de Benelux, erg toepasselijk voor de oudste stad van België. Iedere zondag stallen meer dan 350 standhouders en een veertigtal antiekzaken hun ‘’schatten’’ uit. Hier kin je ongetwijfeld leuke hebbedingetjes op de koptikken. De makt begint om 06.00u en duurt tot ongeveer 13.00u.

In de stop hebben wij nog een hartelijk-welkoms woordje van een koopman gekregen, hij zei dat er ‘’papierkers’’ opplakte als we de brommers zouden laten staan. Na velen dank hebben we tegen de koopman gezegd dat dit egt niet hoefde. Eenmaal toen we weer wouden vertrekken waren we de beer van Grondsveld kwijt die was nog aan het shoppen op de markt. (denkelijk op zoek naar Zündapp Onderdelen) Na een tijdje gewacht te hebben kwam de beer weer opdagen en konden we weer langzaam richting Maastricht. Wel via een kleine omweg want Jos was de weg kwijt. Onze eindbestemming was Café T Rozenhoedje op de markt in Maastricht  alwaar Eric en Brigitte ons zaten op te wachten met lekker roggebrood belegt met ‘’huidvleis’’ en ‘’Kies’’. (hiervoor onze dank!) nadat een paar leden weer weg zijn gegaan is de rest (z’n 5tal) ook gegaan, maar ver kwamen we niet, we moesten eerst nog even op de film voor een of andere ‘’bruiloftreportage’’.

Het was weer een geslaagde dag en voor sommige een koude.
In afwachting van het filmpje dat ik gevraagd heb te sturen na info@zundappclubmaastricht.nl………

06-10-2010: Jammer genoeg hebben wij tot heden het filmpje niet ontvangen we verwachten ook dat wij het niet meer krijgen…



Mvg Jos en Jordy

 

30 april

Op  30 april vieren wij Koninginnedag, dat weten we allemaal wel, maar …ook de “verjaardag” van Zündapp Club Maastricht!
Vandaag is het 3 jaar geleden dat Zündapp Club Maastricht ” geboren” werd.
Dit werd dan ook gevierd met een consumptie en een  presentje:  de zo vaak gevraagde cap! Deze werd uitgereikt bij onze startlocatie café ‘t Kölke.
Om 10.30 vertrokken wij met 10 Zündapp en 2 Kreidler rijders, onder een lichtbewolkte hemel en een temperatuur van 15 graden, via de Kennedybrug richting Klein Ternaaien.
Na enkele kleine storingen te hebben verholpen, bereikten wij de toren van Eben-Ezer, een zeer markant bouwwerk in Eben Emael.
De rit ging verder met  Jean-Pierre voorop, die ons via een prachtige route naar zijn huis leidde.
Daar werden wij ontvangen met lekkere vlaai en een drankje. Na al zijn moois te hebben bewonderd, vertrokken wij weer richting Maastricht.
Op het Vrijthof waar het druk was i.v.m. diverse activiteiten,  scheen inmiddels de lentezon volop en werden onze machientjes met veel bewondering, zoals dit altijd gaat, aanschouwd.
Na her en der wat gegeten te hebben, vertrokken wij richting café “de Belsj”. Hier werd op het terras nog naverteld over de rit.
Na een poging gewaagd te hebben om nog een stuk te rijden, werd besloten het hierbij maar te laten, wat door sommige als jammer werd ervaren en terecht, het immers weer een prachtige dag en evenzo een geslaagde rit.
Tot 24 mei Pinkstermaandag voor de volgende rit.

Fedos

Weekend 2010

Hallo mannen,
 
Eindelijk was het zo ver, de voorbereidingen voor ons weekend naar  Morbach Ortsteil Hinzerath  werden getroffen.
 
Iedereen was mooi op tijd.. Of toch niet??
 
Onder het genot van wat Jupiler gingen Ös Manslui aan het werk onder leiding van onze Twentse krachtpatser Hennie.
Micha hielp ook mee en Jos die liep het allemaal te controleren. De rest werd vermaakt door het schouwspel van laadklep op en neer.
 
Na een half uur werd het al duidelijk dat we Jo misten.
Loopt hij niet in Tongeren op de antiekmarkt naar Zündapp ersatzteile te zoeken dan is hij wel piepschuim aan het zagen.
 
Alle Zündapp’s pasten netjes in de lastkraftwagen behalve die van Jo, die paste er niet meer in.
Zijn gouden haantje werd dus met brute mankracht in de achterkant van het busje geladen, al miste hij wel zijn voorwiel!
De dapp was lekker vastgeschort en klaar voor vertrek.
 
Het was overigens niet zo’n goed weer terwijl we op Jo stonden te wachten dus Jos gaf het sein om naar ons clublokaal te verhuizen en wat lekkere Juupkes (en water voor de vieze president Jordy) te drinken.
 
Toen Jo eenmaal gearriveerd was en zijn goudhaantje in B.A.’s (Jordy’s) Busje stond kon Jordy de eersten naar huis brengen. Rick en Robert moesten de spits afbijten want zij hadden een verjaardag, Mario ging gezellig met ze mee.
 
Na een tijdje was jordy terug om de rest te halen en daar gingen we dan met de bus volgeladen richting The Ghetto Heugemerveldsj & “Blauwdurrep”.
Onderweg ging de bus flink tekeer op Aljazeerah Radio, Fedos kon zijn maaginhoud dan ook maar nauwelijks binnenhouden.
 
Terwijl ik dit verslag typ ligt iedereen al lekker te slapen of wat ze dan ook voor anders doen in hun bed.
Tijd voor mij om nu ook te gaan, want slapen in de bus dat lijkt me geen goed idee!
Tot morgen!
Om 9 uur vertrokken we, er was afgesproken dat we van half 9 tot kwart voor 9 zouden verzamelen.
In het busje zaten: Jordy (Chauffeur), Chris, Jo, Micha, Mario, Hennie, Robert, Rick en ik.
In de vrachtwagen zaten: 11 Zündapp’s, Jos, Fedos & John.
Onderweg was het gezellig in de bus.. Jordy wist dat Fedos het moeilijk had met de Dieselkosten dus kwamen we met de zin van de dag:
Bergaf in z’n vrij… Fedos blij!
Bij iedere berg zette Jordy het busje in z’n vrij en daar gingen we dan met 90 kilometer per uur in z’n vrij over de snelweg.
We hadden contact met de Brabanders, deze zaten zo’n 30 kilometer achter ons en zouden bij ons komen, maar we hadden na een uurtje rijden een stop op een parkeerplaats waar we de brommers controleerden en iedereen de benen kon strekken en hun blaas legen.
Terwijl we op de parkeerplaats stonden reden de Brabanders voorbij, toen hebben we afgesproken om te stoppen bij het eerste tankstation wat we tegenkwamen.
20 Kilometer van het hotel was het dan zover, er was een tankstation en daar stonden de Roosendalers dan ook.
Citaat van Jo: Godmiljaar maan, ’t had gein 10 minuut langer motte deure!!

De Roosendalers aten zich een lekker broodje Martino, de rest dronk wat koffie.

Na vertrek richting het Hotel reden we door flink bebost gebied.
Jordy’s mentor Jo maakte zich zorgen om zijn gouden haantje achterin de bus omdat Jordy het busje lekker door de bochten gooide.
Eenmaal aangekomen bij het hotel zijn meteen alle brommers uitgeladen.
Alles verliep zonder problemen, alleen de lak van Rick’s brommer was een beetje beschadigd.
Binnen besprak Jos meteen de kaart v.d. Moezel met de hoteleigenaar.

Een kleine briefing volgde:
Zaterdag:
1. Tanken
2. We rijden rustig
3. Om 3 uur worstje eten
4. ’S avonds barbecue

Zondag:
Vliegtuigmuseum bezoeken

Om kwart na 1 vertrekken we, jullie krijgen nu de kans om de bagage op de kamers te leggen.
Om 7 uur gaan we barbecueën.
Tot zover het citaat van Jos  z’n briefing.
_______________________________________________________________________
Om kwart na 1 stond iedereen buiten met hun brommers, we moesten wachten op Jo, want hij was zijn pet vergeten.
Rond 20 na 1 vertrokken we.
We gingen richting het tankstation waar de meesten even tankten.
Ik had me een beetje “vertankt” dus onder het rijden liep een hoop olie en benzine langs mijn tankdop waardoor we even moesten stoppen & mijn tankdop een verbandje kreeg. (Dankjewel Carlo voor het verscheuren van je zakdoek)
Na de korte stop reden we verder en kwamen we weer uit bij het Hotel, ja… Jos was de weg kwijt geraakt en we hadden een rondje gereden.
Daarna reden we een andere weg en kwamen we uit bij een onverharde weg…
Na toch maar even opnieuw de kaart opnieuw bekeken te hebben reden we richting bernkastel-kues.
Via een mooie rit kwamen we in het prachtige stadje bernkastel-kues aan waar we flink wat bekijks hadden.

We stopten bij een pleintje waar een tap en een aantal voederkraampjes stonden.
We hadden allemaal wel dorst en honger dus de meesten aten zich een curryworst en dronken wat fris of een lekker glas Karlsberg.
Jordy heeft zoals altijd een mooi souvenir geleend, namelijk een Karlsberg bierglas!
Na de stop vertrokken we weer, we reden door een tunnel onder een berg door en daarna weer een flinke berg met haarspeldbochten op.
We kwamen bij een uitzichtpunt over het dorp.

Na vertrek van het uitzichtpunt was er pech.
John Anten zijn koppelingsplaten slipten…
Met wat hulp van de Roosendalers die met Zündapp’s KS 125ers reden, kwam hij uiteindelijk toch bij het hotel.
Eenmaal aangekomen bij het hotel ging het blok onder de brommer van John uit.
Dit ging niet zo gemakkelijk, de schroeven zaten zo vast dat ze een grote schroevendraaier nodig hadden om de schroeven los te draaien, uiteindelijk kwam Fedos de redder met een flinke schroevendraaier aangelopen.

De hartoperatie van de brommer verliep roestig..
Toen hij eenmaal eraf was en het andere blok van Jos erop lag was de pistonveer van de zuiger zoek.
Iedereen liep te zoeken, maar toen onze noordelijke vriend Carlo blik op de kiezel wierp, was de pistonveer zo gevonden.
Was het zijn inzicht en expertise of werd hij afgeleid door de billen v.d. gehurkte mannen en Jos met zijn chirurghandschoenen?

Toen het blok er eenmaal onder lag en de brommer van John reed kwam Jo ook nog even met een verzoekje.
Jo wou zijn lichten vervangen want hij was bang voor een boete v.d. Deutsche manschafte voor rijden zonder licht dus hij riep zijn fabrieksmonteur Fedos er even bij om hem te helpen.
Toen alles klaar was en de brommers in de garage stonden geparkeerd, zaten we allemaal om half 7 klaar bij de barbecue. We misten echter Rick.
Hij had zich teruggetrokken op zijn kamer met Heidi en Günter, maar hij was op tijd voor het eten.
Jordy was vanavond DJ, hij draaide wat goede muziek terwijl Jos stond te barbecueën
Het vlees dat het hotel verzorgd had was heerlijk, Jos had goed gekookt en iedereen had zijn maag goed gevuld.
Toen kwam de bazin met wat yoghurtjes.
De meesten hoefden geen meer, maar Fedos at er makkelijk 2 op.
Tja, hij wou zijn vruchtbaarheid tot ’t uiterst brengen.
Het is 21:30 en Hennie heeft de obstwasser langs zijn mondhoeken sijpelen.
Het is tijd voor karaoke en Carlo bijt de spits af.
Jos laat zijn 64 jaar oude stembanden klinken en zijn afgetrainde lichaam zien waar alle Heidi’s “dull” van worden.

Hier even een overzicht van 21:45 tot 21:50:
21:45 Fedos sprak: ieg bin kapot van dee sjakeleer.
21:45 Hennie wil obstwasser
21:45 Het wordt Chris teveel
21:45 Jo wil whisky
21:45 Mario heeft genoeg
21:46 Jordy en Carlo hebben ruzie over voetbal
21:50 Jordy heeft honger
21:50 Fedos wil een striptease van Jos
Het was een gezellige avond met de nodige muziek, gezang en drank.
Om 22:35 bijt Jo het spits af, hij gaat slapen.
De harde kern bleef beneden nog wat drinken en tafelvoetballen en rond 12 uur lag iedereen wel in bed.
Om half 2 ging John beneden op de bank liggen voor het gesnurk van Jo niet te horen.
Onmiddellijk verhuist Mario van het 2persoonsbed met Jo naar het bed van John, hij was bang dat Jo hem vast zou pakken.
PS: Ze lagen met 3 op 1 kamer.
Iedereen verwachtte om 8 uur op te staan om te gaan ontbijten, maar Jordy dacht grappig te zijn en deed om 6 uur ’s morgens een trompet luiden, tot 7 uur heeft hij de fanfare door de gangen laten klinken.
Toen iedereen maar opgestaan was omdat Jordy toch niet stopte met zijn irritante activiteiten kregen we een lekker ontbijt met vlees, kaas, jam, honing kortom een goed ontbijt.
Toen vertrokken we richting het vliegtuigmuseum.
Het was een lekker ritje daarheen met mooie heuvels en afdalingen.
Entreekosten waren 7 euro voor ’t museum, omdat Mario, Rick en ik dit al eerder gezien hadden bleven wij buiten.
Mario en Rob wilden dit ook niet zien dus bleven ook buiten lekker in het zonnetje.
Omdat we ons verveelden had ik de tanktas van Jos gepakt en mijn TomTom ingesteld op het dichtstbijzijnde tankstation om wat drinken te kopen.
Mario, Rick en ik lieten de Brabanders even achter om erheen te rijden.
Toen we terugkwamen hebben de Brabanders ons verlaten om lekker met zijn 2’en te gaan touren met hun KS 125ers.
Toen de rest van de leden weer bij ons terugkwamen uit het museum heb ik mijn TomTom weer gepakt, het plaatsje Mehring ingesteld en de groep naar Mehring geleid.
Het was een prachtige rit met flink wat afdalingen en beklimmingen.
Toen we aankwamen bij de afslag Mehring, bleek deze afgesloten en stuurde de TomTom ons de snelweg op.
Uiteindelijk hebben we toch de afgesloten afslag gepakt.
Deze bleek afgesloten te zijn omdat op de afdaling met flink wat haarspeldbochten zand was gestrooid.
We moesten dus heel voorzichtig afdalen, als je aan de rem kwam dan ging je.
Gelukkig is dit niet gebeurd.

Eenmaal in het prachtige dorp Mehring aangekomen waanden we ons in Frankrijk.
Het was heerlijk weer, we reden in een dorpje dat in het dal van de Moezel lag omringd door wijnranken.
We hadden honger maar alle terrassen zaten vol dus reden we met zo’n 5 man achter Jo aan.
(Jo wist een goed Gasthaus te liggen uit zijn tijd als vrachtwagenchauffeur)
Omdat we geen aanhang achter ons zagen moesten we stoppen, John zijn brommer deed het weer niet.
De pechvogel zijn bougie was kapot.
Toen we weer samen waren vertelde Jo dat het nog zo’n 6 kilometen rijden was maar we hebben er zeker 3 kwartier op gereden.
Toen wij (Jo, Micha, Robert, Rick en Jordy) aankwamen bij het Gasthaus bleek Johns brommer helemaal niet meer te lopen, dus die werd met sleeptouw naar ’t restaurant getrokken.
Ze hadden alleen schnitzels omdat ze gingen sluiten maar dat ging er bij iedereen wel in.
Er was 1 hele “charmante bedienster” die vooral bij Robert in de smaak viel.
Waarschijnlijk had ze een hekel aan Hollanders.
De schnitzels waren heerlijk maar wel veel.
Op Jos z’n gezicht kon je aflezen dat ’t hem teveel werd:
Weinig slaap, pech onderweg en 2 dikke lappen schnitzel.
We besloten John achter te laten bij het Gasthaus om hem vervolgens op te halen met de bus.
Terug bij het hotel hebben we meteen alle brommers ingeladen, alle bagage in de bus gepakt en zijn we naar John gereden om hem op te halen.
De terugrit naar huis verliep voorspoedig.
Omdat Micha lag te pitten onderweg besloten Jordy en Chris hem nat te spetteren.
Hij wou hun terugpakken maar dacht dat ik ook meedeed in het complot dus ook ik kreeg de volle laag van zijn flesje water over mij heen.
Toen we weer in de Eyldergaard aankwamen, zijn alle brommers uitgeladen en is iedereen (zover ik weet) veilig thuis in zijn bed beland.
Sommige leden zijn genomineerd voor een speciale bijnaam:
John: De pechvogel
John: De dampkoning
Jo: Beste Vossenjager Morbach 2010
Jos: Altieddeweegkwiet
Jos: Hell’s Kitchen
Carlo: Kale koppen niet te stoppen!
Hennie en Chris (gedeelde prijs): Anonieme Alcoholisten
Jordy: Beste DJ en Harmonie Morbach 2010
Fedos: Curator ZCM
Micha: Langzaamste Kreidler
Mario: Snelste Kreidler
Guy: Paparazzi

Ik heb een super weekend gehad, ik hoop de rest ook.
We zien ons 25 Juli bij MVV of op een van de volgende ritten!
Schöne Grussen freunden!

Door: Guy Houben

5 april

Zondag morgen, 5 april 2009, ietwat fris en bewolkt.

Na een toelichting van onze voorzitter Jos Schoutese over het hoe en wat over deze rit, met nadruk over het afstand houden tijdens de rit, vertrokken wij met 14 leden en 2 gast rijders richting Tongeren.

Na 16km bereikten wij de beroemde berg “De Hallembaye” (ook wel Côte de Hallembaye) genaamd.

Aan de voet van deze berg, lieten wij onze machientjes even op adem komen om deze berg:

top 133 m., hoogteverschil 70 m., Lengte 800 m., stijging (gem) 8,7 % steilste stuk 12 %, te nemen.

Boven aangekomen, bleek dat dit een peulenschil was voor onze machientjes.

Dit rit ging verder richting Tongeren.

Om 12.30uur, waren wij aangekomen op de antiek markt van Tongeren.

Hier streken wij neer op een gezellig terras voor een kleine versnapering.

Om 13.30uur ging de karavaan verder richting Maastricht.

Omstreeks 14.00uur kwamen wij aan bij ons einddoel: café ‘t Rozenhoedje op de markt in Maastricht, alwaar de zon lekker scheen.

Het was een hele fijne en mooie rit zonder pech of ongeval.

Tot Paasmaandag 13 april 2009.

Fedos.

 
http://picasaweb.google.nl/fiedelke/ZCMRit5April2009?feat=directlink

30 april

Beste dappievrienden,

Dit zijn de dagen waar we opgewacht hebben,en we hopen er nog meer te verwachten. Alle eerst de opkomst was weer geweldig. Wij met z’n allen denk ik 19 dappievrienden verzamelden ons weer op deze dag en dat algeduurende
1 jaar medio 2007. De fotograaf stond ons al op te wachten voor een groepsfoto op de Markt in Maastricht die in groot formaat komt op te hangen in de broodjes-zaak naast ons trefpunt Cafe het rozenhoedje op de markt, met dank aan Lange-Theo.

We vertokken met veel plezier richting auto museum op Malberg voor een leuke verzameling 50’er jaren auto’s en toebehoren te bekijken met dank aan Nico (bijnaam Smokie-bandid omdat zijn dappie straks genomineerd word met de meeste roet). Verder ging het na de binnenstad van Maastricht richting stadspark. Na enkele geprekjes gevoerd te hebben zijn we vervolgens richting het al zo drukke Valkenburg met als voorlaatste eindpunt Maastricht echter hebben wij nog eerst een versnapering genomen te hebben bij het Terras ven cafe t vöske in Berg en Terblijt daar zijn we dan optijd vetrokken, (16.00 uur) Net voor de wolkenbreuk richting verzamelpunt voor een borrel.
<br>
Al vast bedankt namens jullie voor deze dag en we zullen door gaan. De volgende rit staat gepland op  pinkstermaandag 12 mei a.s. vetrek 10.00u uur verzamelen 09.30 uur cafe t Rozenhoedje op de markt in Mestreech.
Tip van jos:  Neem mee:
-een geldig paspoort. (niet van je vrouw)
-goed loopende dappie
-reserve materiaal (frame ofzo)
-Volletank
-En wat tijd je weet maar nooit!

De rit gaat over ongeveer 100 km richting Belgie.
Terugkomst ongeveer 17.00u bij cafe t rozenhoedje


Mvg Jos

 

6 juli

Verslag rit 06-07-2008
Bijeenkomst 10:00 cafe ‘t Rozenhoedje.
 
Door de vakantieperiode waren we maar met een aantal brommers (dacht 7 of 8)
Na wat bij geklets te hebben en de nieuwe aanwinst van Dennis bewondert te hebben ( een zundapp hai , hele leuke brommer) vertrokken we richting Belgie.
Het weer was prima en iedereen had er zin in.
De eerste stop was op de rommelmarkt ( weet ik veel waar,heb al een tomtom nodig als ik borgharen uit rij)
Daar hebben we onze eerste cola en fanta genuttigd.
Toen ging de rit richting Luik.Met de nodige stuurkunsten tussen al die auto’s door ( mijn God wat is het daar een verkeersgaos) stopte we bij een friettent.
Het moet gezegd worden , de frieten waren heerlijk en lekker uit zo’n puntzak ( gelukkig hebben we een aantal mensen die Frans spreken, anders waren we met een doos frikandellen naar huis gereden)
Nadat Jordy wat muziek had gedraaid en de kreidler bijna door de plaatselijke ijzerhandelaar was opgehaald,zetten we onze tocht voort.
En ja hoor ,toch een pechgeval.
Gaskabel overgeknapt van Jordy ( er gaan geruchten dat hij thuis de kabel al gedeeltelijk had doorgeknipt om tijdens de rit op deze manier op de foto te komen)
Natuurlijk moest pap het maar opzoppen en jos haalde zijn gereedschap te voorschijn.
Al bibberend en vloekend omdat het tonnetje met schroefje ergens op de grond was gevallen (natuurlijk ga je sleutelen met kleine onderdelen op een oprit met kiezelsteentjes) had hij het toch voor mekaar en als dank mocht hij nu deze brommer besturen.
We konden onze tocht voortzetten.
Met een lekker tempo en heerlijke straten ( je rammelde zowat van de brommer af) was het niet verwonderlijk dat ineens iedereen een plasje moest plegen.
Er werd gestopt bij een nogal groot verlaten gebouw en de jongens werden tevoorschijn gehaald,wat een opluchting als je al die fanta’s kan lozen.
Terwijl sommige van ons een sigaretje rookten hoorde we ineens een kabaal,het leek wel of er ruiten sneuvelden.
En ja hoor Ali en Hai ( Jordy en Dennis) hadden ontdekt dat je van zo’n sloopgebouw de ruiten kon ingooien.
De ouderen onder ons keken rustig hoe die twee tekeer gingen en zeiden tegen elkaar , och we zijn ook ooit jong geweest ( stiekum hadden ze zo graag meegedaan…. )
Toen de ruiten gesneuveld waren en die twee hun jeugdtrauma kwijt waren zijn we richting Maastricht gereden (langs de achterkant van fort eben-emael langs,weet ik veel hoe dat daar heet)
Van te voren waren we nog door een plaatsje gekomen waar ze een blik zwarten hadden open getrokken,daar zat in ieder geval een flink nest.
Aangekomen bij ‘t rozenhoedje hebben we nog wat fanta’s gedronken en langslopende mensen uitgelachen , tja je bent een bende of niet he.
Al met al een heerlijk ritje,flink gelachen/veel gezien en genoten.
Op naar de volgende….
p.s foto’s zijn te vinden op http://zundapp.messageboard.nl/forum/index.php onder ritten.
 
Groet Rene

Natuurlijk willen wij Rene Bedankt voor dit geweldig verhaal! Rene Bedankt!

 

20 juli

Verslag 20-07-08
10:00 ‘t Rozenhoedje.
Rit uitgezet door John en Dennis.
 
Het begon goed , s’morgens zeiden Jordy en ik nog tegen elkaar op het zundappforum dat het zonnetje lekker scheen,later zouden we toch nat worden.
 
We verzamelden ons bij het rozenhoedje en stonden wat te kletsen.
Voor het cafe ernaast was het onrustig en er dreigde daar ruzie te ontstaan,wat van die halve gewaaide met hun vrouwen (nouja vrouwen?) waren duidelijk aan het bekvechten.
Toen 2 van die nette dames elkaar in de haren vlogen en het geheel uit de hand dreigde te lopen hebben we onze brommers gepakt en zijn op de hoek van de markt gaan staan.
We wilden geen risico lopen dat door het slaan van anderen de brommers zouden beschadigen.
( Tenslotte zijn we een nette club en kunnen niet in de krant verschijnen op de voorpagina met als kop: ZCM SLAAT MAASTRICHTSE MAFIA KORT EN KLEIN
 
Na een kopje koffie en gehuil van de penningmeester dat hij 1,50 euro kwijt was zijn we vertrokken.
Het was heerlijk toeren , lekker in het zonnetje en een mooie omgeving met leuke dalletjes en bergjes.
Toen een pechgeval,Jos zijn 517 wilde niet meer in zijn versnelling ( is het niet zijn zoon , is hij het wel zelf die de boel ophoud)
De dapp werd op een pickniktafel gezet en er werd druk gesleuteld , John deed een schietgebedje en dat hielp.
Een moer was losgetrild en het tandwiel was daardoor van de plaats geschoven.
Fedos en Jos gaven ons een echte sleutelcursus , die twee zijn duidelijk op elkaar ingewerkt.
Ook werd hier maar weer eens bewezen dat je nooit te weinig gereedschap bij je kan hebben.
 
Na weer wat gereden te hebben zagen we voor een huis 2 zundapps staan.
Natuurlijk werd er gestopt en sommige begonnen al met eurobriefjes te zwaaien.
De eigenaar kwam naar buiten en het werd gezellig , zo gezellig dat we een kratje jupiler leeg hebben gemaakt.
De goede man had niks aan ons kunnen verkopen maar was wel een kratje bier armer.
 
De tocht ging verder naar mc donalds , we zouden daar wat gaan eten maar helaas het was wel erg druk,duidelijk vakantietijd.
Daar we geen zin hadden om in een gigantische rij te gaan staan , gingen we richting bunde om aldaar een frituur te zoeken.
En ja hoor , regen/regen/regen.
De echte mannen onder ons bleven doorrijden , de mietjes hadden ineens zogenaamd pech (bougie smerig en nog meer van die smoesjes) en gingen schuilen. Ik ga hier geen namen noemen , dat zou niet leuk zijn voor Fedos en Nico.
 
Na wat rondgereden te hebben in de buurt van Bunde , zijn we gestopt bij het eettentje in Rothem.
Het smaakte goed en het was er gezellig.
Er waren flinke discussie’s over een gat wat de een groter had dan de ander en over kontjes die omhoog staken.
Het ging echt wel degelijk over zündapps maar de andere klanten keken toch een beetje raar naar ons.
 
Van hieruit zijn we richting huis gegaan.
Iedereen was nat en het was best frisjes zo in die natte kleren.
Op weg naar huis ( ik moest een andere kant op) kwam ik zelf nog in een flinke regenbui terecht en met onweer (weet niet of de andere daar ook in hebben gereden)
Jammer dat we de rit niet hebben afgemaakt maar het weer liet onze motivatie zakken.
Jammer ook voor John en Dennis die zoveel moeite hadden gedaan om een mooi ritje neer te zetten.
John en Dennis bedankt voor de moeite en het was ondanks het kl*te weer toch gezellig en het werk was niet helemaal voor niks want het ritje moeten we zeker overdoen bij beter weer.
 
Groet Rene

 

17 augustus

Verslag rit 17-08-08 izm de jongens uit Voerendaal
 
Deze rit ging weer richting Belgie en waar we nu precies overal geweest zijn weten jullie beter dan ik,voor plaatsnamen moeten jullie niet bij mij zijn 🙂
Ook hadden we dit keer 4 gasten uit Voerendaal.
S’morgens was het verzamelen op de markt,opkomst was behoorlijk met 16 leden en daar kwamen de jongens uit Voerendaal nog bij,dus zo’n 20 brommers/motoren voor de rit ( kan er eentje naast zitten)
Toen de jongens uit Voerendaal arriveerde zijn we gelijk vertrokken naar cafe Belair.
Daar aangekomen konden we ons voorstellen aan de jongens uit Voerendaal en gelijk was de goede stemming aanwezig.
Met een bakje koffie en een stukje vlaai of een broodje (goed geregeld Jos)konden we de mooie motoren uit Voerendaal bewonderen.
Jos vroeg wie een welkoms woordje wilde houden maar natuurlijk kon hij het toch zelf doen,niemand kan tenslotte zo lullen als Jos.
 
Hij begon: Welkom,Welkom jongens uit Breda ……
En natuurlijk schoot iedereen in de lach , Breda,Voerendaal ,het lijkt ook allemaal zoveel op elkaar.
Na Jos zijn speech en uitleg over de route, werden de paarden gestart.
Nou ja paarden,de voerendaalse zundapps waren paarden en wij zaten meer op veulentjes en eentje zelf op een ezel maar daar kon Mario ook niks aan doen.(zijn kreidler gaat een grote beurt krijgen)
 
En dan maar een opsomming hoe de rit zo ongeveer gegaan is.
*Bezoek aan een heus brommeroldtimermuseum.
*Berg op berg af berg op berg af berg op berg af (dat waren de jongens uit Voerendaal helemaal niet gewend en we konden dan ook     steeds op die 125cc zundapps wachten bovenop een berg.Tjonge tjonge wat zijn die dingen traag zeg,gelukkig was Mario bereid om een van de specials naar boven te duwen met zijn tomos)
*Gestopt bij een leuke eettent en op het terras lekker gegeten ( Kees dacht dat we de komende 3 dagen niet meer thuis zouden komen en nam het zekere voor het onzekere en bestelde een gerecht van 2 kilo 4 ons)
*1 maal zijn we elkaar kwijt geraakt , maar met de ultieme communicatiemiddelen van Jordy en Jos waren we weer snel bij elkaar.
*Gestopt bij de ijskraam , maar dit maal niet om een ijsje te eten maar om Mario zijn  tomos te tanken.(zuip veel dat ding ,maar goed daar is de snelheid dan ook naar)
Hoe dat gaat? Men neme de zundapp met de dikste tank en gekste eigenaar.
Deze zet je op een bankje en laat de benzine overlopen naar de tomos.
*Op het veerpontje met zo’n 20 zundapps,een hele aparte ervaring ,sommige hielden hun brommer liefdevol vast gedurende de rit over het water en stiekum vroeg iedereen zich af , wat als dat ding zinkt ?
*eindpunt was weer bij cafe Belair in Maastricht , waar de overgebleven vlaai met een biertje werd weggewerkt.
 
Conclusie:
*Mooi toerweer met onderweg zo’n 20 druppels regen.
*Prachtige route met veel berg op en gelukkig ook weer af.
*Geen pechgevallen ( had nooit verwacht dat ik dat nog eens kon schrijven)
*Leuke contacten gelegd met zundappliefhebbers uit Voerendaal.
Een zeer geslaagde rit dus en ben blij dat ik er weer bij was,op naar de volgende!!
 
Groet Rene

Ook dit keer bedanken we Renee voor het leuke verslag.
p.s. in dit verslag moet Voerendaal -> Rosendaal zijn.

30 april

Op Maandag 30-april om 11.00u zijn we met een aantal Zündapp liefhebber’s bij elkaar  gekomen. Al gauw stonden er meer als 15 zündapp’s op de markt rond een uur of half 12 zijn we vanaf de markt via de Beahtrixhaven richting Geulle gegaan. waar we op het terras hebben gezeten. vanuit Geulle zijn we richting het vrijthof gereden. Eenmaal daar aangekomen was het buffet niet dicht bij en zijn we richting het stads park gereden. daar hebben we alle zündapp’s voor ”kantina Mexico” opgesteld (zie ook op de foto’s van deze dag op klik op deze kleine afbeelding van dit artikel) Na een aantal consumpties zijn we richting Markt gereden en hebben we de zündapp’s voor ”t panhuis” opgesteld (de maker van de stickers) na wat gebabbeld te hebben is iedereen  naar huis gereden. Iedereen vond het een geslaagde dag en kijkt uit naar de volgende meeting!

 

20 mei

Zondag 20-mei was het dan weer zover de 2de meeting was een feit,met een geweldige op komst 19 Brommers waarvan 16Zündapp’s 2 Kreidlers en 1 Batavus. <br>
Na de Bijeenkomst en het privé optreden van Beppie Kraft voor ons op de markt in Maastricht. Zijn we via het Vrijthof, Richting de Enci gereden, Daar naar naar Groot/Klein Lanaye(B), Vervolgens met de veer pond over naar Eijsden (NL) (€1.-). Op de Markt in Eijsden hebben we op een terras gezeten en de brommers daar neer gezet. na Eijsden richting Mheer, daar nog een Brommer museum Bezocht. Er na zijn we weer via Heer Terug naar de Markt gereden en nog een klein feestje gevierd het was weer een geslaagde Dag voor iedereen dus weer voor herhaling vatbaar!

 

10 juni

Na een flinke onweer en regenbui afgelopen nacht kwamen we weer op zondag morgen om 11u op de Markt in Maastricht weer bijeen. Totaal z’n 19man (17brommertjes), Of deze tourrit wel door ging was even twijfel achtig omdat de hele morgen al donkeren wolken
 waren. om 11.10u zijn we vertrokken richting het Politie bureau maar ervoor was er een opstopping i.v.m. met Maastricht mooiste en zijn we een beetje gaan improviseren in plaats van bij withuis de grens over te gaan zijn we bij Kanne de grens over gegaan.
Na Kanne de welbekende ”Hallebay” waar we allemaal onze remmen eens los gelaten hebben en jawel de langzaamste brommer reed ook ineens 55km/u toen zijn we richting Val-dieu gereden.
Waar we nog even op het terras hebben gezeten, vanuit Val-dieu zijn we weer vertrokken (na dat Huub de fotograaf ons had gevonden met de auto) richting Henri-Chappelle naar het Amerikaans kerkhof helaas was het mistig-weer en konden we niet van het uitzicht genieten, Vanuit Henri-Chappelle door Clermonts (een van de 10 mooiste dorpen van Wallonië) en zo verder gereden richting Nederland waar we tegen 14.20u aankwamen na de grens richting EPEN waar we bij de ijsman zijn gestopt. Vanuit Epen richting De Heeg en bij Frituur Happy Days de brommertjes opgesteld. frituur Happy Days heeft een 1-jarig bestaan te vieren en tevens waren de opbrengsten voor een goed doel (KIKA). Iedereen vond deze een geslaagde dag en weer voor herhaling vatbaar!

 

8 juli

Zondag 08-07 was de 4de ZCM rit weer een feit z’n 80Km hebben wij erop zitten met een tijd van vertrek 10.30u aan Cs aan komst Maastricht 16.30u zn 6uurtjes dus.

Vanuit Maastricht zijn wij richting De heeg/molen gereden om nog 2 nieuwe Zündapp leden op tepikken. Eenmaal bijgevoegd zijn we toen naar Gulpen gereden daar even op het terras gezeten (pils €1,40!) en toen richting 3-landen punt vaals waar we ervoor nog even een paar leden kwijt zijn geraakt ivm met de Bennelli die niet goed doorliep. We zijn elkaar kwijtgeraakt en via het portofoonverkeer wijs gemaakt elkaar weer op het 3landen punt te treffen en dat is dan ook weer gelukt. Vanuit vaals zijn we weer richting Maastricht terug gereden. Op te terug weg Ging Jean-pierre helaas er onder uit, in een bocht met kiezel! (het gaat in middels al goed met hem) erna kreeg Fedos een probleem met de gas kabel die had het begeven en of dat nog niet genoeg was kreeg, de organisator van deze rit ook nog een lekke band. Na een paar reanimatie pogingen had de band het egt begeven.
 Ook zijn we vaak moeten stoppen, helaas was het een pech dag maar een mooie rit!   
(80Km op tijd van 6uur).


Voor de mensen die willen weten hoe het met de benneli is afgelopen hier een verslagje van mattijs:

De benelli Misschien zijn sommige nog nieuwsgierig naar die benelli die na problemen opeens weg was? Wat er nou precies aan de hand was? Nou mijn vader en ik hadden vandaag de benelli eens flink onder handen genomen. We hadden de brommer uit de bus geladen en ik moest helaas meteen werken dus die dag ernaar kijken werd geen optie meer. Maar de dinsdag hadden we tijd en zouden we de hele benzineweg eens uit elkaar halen en kijken waar het zat. We begonnen met de tank er af te halen en de benzine eruit te laten lopen. Daar zagen we al een probleem, want er liep amper wat uit het slangetje (het kraantje zat er dus nog op) eerst de filter eraf gehaald en daar stroomde het sneller door, maar nog niet helemaal lekker. Toen hadden we het kraantje eraf gedraaid en toen liep de benzine lekker snel weg. Toen hij ongeveer bijna leeg was liepen we samen met de tank naar het grasveld en met het overgebleven benzine gingen we schudden zodat het roest wat er nog in zat in de benzine mengde en uit de tank was, maar dat was erg weinig roest. Maar wat er wel nog uit viel was het langwerpige filtertje, dat waarschijnlijk los was gekomen. Toen we de tank op een doek op de tafel hadden gezet, gingen we kijken naar het kraantje en wat bleek, er zat een wesp in! Heel maf, maar waar dus. Dit was best wel grappig: de natuur neemt wraak op de uitlaatgassen van ons!! Haha.

We hadden de wesp eruit gehaald. En het filtertje na grondige schoonmaak er weer opgezet en weer op de tank gemonteerd met de hoop dat dit het enige was. Ik was helemaal blij dat we het maar weer even hadden gefikst. Maar dat was te vroeg gejuich, want we probeerde hem te starten, maar had nog steeds hetzelfde wat hij bij de rit ook had. Nou, wij de benelli weer naar binnen gereden en carburateur gedemonteerd en gekeken of het daar aan kon liggen. Maar dat was het ook niet. Toen de uitlaat eraf gehaald, waar we van plan mee waren om hem van binnen goed schoon te maken. Me vader was toen bezig met de cilinderkop eraf te halen. Toen ie er eenmaal af was, was het schrikken geblazen. In de cilinderkop zaten allemaal deuken en op de zuiger ook, en dat waren geen kleine deukjes…Wij de cilinder eraf gehaald en waarschijnlijk was er dus een stuk zuigerveer afgebroken en heeft een stuk uit de spoelpoort geslagen waarna het boven de zuiger kwam en de hele kamer naar gort sloeg. Dit was niet zo’n leuk nieuws, gelukkig had me vader de dag daarvoor op marktplaats motoronderdelen voor een benelli t50 gezien. Dus wij meteen naar de pc gelopen en geboden en aan hem ook vertelt dat we zuiger en cilinder schade hebben opgelopen en dat we de stukken heel graag wilden hebben (kopen wel). Nu wachten we dus vol spanning of wij de gelukkige zijn of dat hij het allemaal al aan iemand anders verkocht heeft. Want anders weten wij geen raad meer, en wordt de vakantie naar Italië, een zoektocht naar onderdelen. Ja, veel heisa dus, hopelijk kan ik weer de volgende meerijden.

 

2 September

Weer eens iets anders! 6,45u je bed uit om op zondagmorgen vroeg op het station te staan. 8.00u we vertrokken via Kanne richting Wellen daar werd het 20ste internationaal brommer treffen gehouden. Maar liefs over de 350 deelnemers waren daar om 2X 40/50km te rijden met hun antieke brommer.  geweldig om te zien allemaal opgesteld rij voor rij. Rond 11u had ZCM zich ingeschreven, rond de nummers 30-40 waren onze leden er al vroeg bij dus. na een koffie en voor sommige al een Pientsje zijn wel op eigentempo/met eigengroepje (ZCM) de eerste rit gaan rijden. de rit was al ervoor uitgezet. eenmaal terug op het terrein stond er al een BBQ klaar met diverse groente en vlees. Jordy had zijn brommer papieren onderweg verloren (!!) doormiddel van de in de achterzak van de broek te steken. Samen met Dennis (nog bedankt) Zijn we een flink stuk terug gereden. na een 15minuten hadden we de moet opgeven en zijn we terug gereden maar niet voor niets want op de terug weg lagen ze in een greppel. Nadat de BBQ had gesmaakt werd er om 15u met de 2de rit begonnen. eenmaal weer terug hebben we ons nog goed in de prijzen laten vallen (Wum 1ste). Met succes! Proficiat nog! zie ook de foto’s. Op de terug weg richting Maastricht kreeg de Kreidler ook nog een lekke band. (nee niet de Kreidler van Wum)
Voor vrijwel alle leden zal deze dag wel in het geheugen blijven staan.
Mooie dag met weinig pech en geen regen!

 

21 oktober

11u was de geplande vertrektijd…helaas om 13u na veel pech vertrokken we naar Munstergeleen. nee niet naar de Foire in luik om dat het al kort dag was…..